Zakelijk bloggen

Zakelijk bloggen is een online promotiemiddel, gratis en bovendien nog erg leuk om te doen. Wil je leren om effectief jouw bedrijf, jouw product(en) of je dienst onder de aandacht te brengen? Dan is zakelijk bloggen een effectief middel.

Cursus zakelijk bloggen

Door te bloggen kun je je expertise, passie en bevlogenheid delen met je doelgroep. Niksgeen hippe slogans of commerciële praatjes, maar informatie die je deelt vanuit je eigen enthousiasme en ervaring. Informatie waar je doelgroep écht iets aan heeft. Doordat je teksten in je eigen bewoording schrijft, blijft deze bij jouw doelgroep veel beter en langer hangen.

Een blog kun je om verschillende redenen schrijven; kennis delen, aanzetten tot nadenken, discussie of een bepaalde actie (bijv. inschrijvingen voor je nieuwsbrief verzamelen). Het uiteindelijke doel van een zakelijke blog is dat potentiële klanten overtuigd raken van uw diensten/ producten en tot aanvraag of zelfs aankoop overgaan.

Tijdens de cursus zakelijk bloggen leert u alles wat u moet weten om dit online promotie middel succesvol voor uw eigen bedrijf in te zetten.

training zakelijk bloggen

Inhoud training

  • Wat zijn de doelstellingen van een zakelijke blog en welke resultaten mag/ kunt u hiervan verwachten?
  • Wat is een goede blogpost?
  • Waar kun je een blogartikel plaatsen en hoe brengt u deze onder de aandacht?
  • Hoe kun je Social Media gebruiken om je blogs te promoten?
  • Hoe zorg je voor goed beeld bij je blogs?
  • Wat zijn persona’s en hoe kun je die gebruiken?
  • Waar haal je ideeën vandaan en hoe kies je goede onderwerpen voor je blogs?
  • Hoe schrijf je een relevante blog voor een doelgroep of persona?
  • Hoe geef je zakelijke teksten een persoonlijke noot?
  • Hoe maak je een aantrekkelijke titel voor je blog of artikel ?
  • Wat kun je doen om je teksten beter vindbaar te maken in Google?
  • Hoe bouw je een blog op? (Inhoudelijke richtlijnen)
  • Kan een schrijfplan je helpen bij het schrijven van je blogs?
  • Welke blogvormen (denk aan interviews of tiplijstjes) zijn er en hoe pas je ze slim toe?
  • Welke handige tools en app’s kun je gebruiken?
  • Hoe promoot je je zakelijke blogs?
  • Hoe moet je omgaan met reacties op uw blog?

Wat kun je na afloop?

Praktisch

Er zijn geen speciale eisen om de training zakelijk bloggen te kunnen volgen. Iedereen kan in principe bloggen, want elk bedrijf of organisatie heeft iets te vertellen. En gaan je leren hoe je dat in een aantrekkelijke tekst kunt omzetten.