Instagram training

Instagram is voor vele organisaties nog onbekend gebied, terwijl het in combinatie met Facebook een heel krachtig medium kan zijn. Het platform heeft alleen al in Nederland circa 4 miljoen gebruikers waarvan ruim 50% het dagelijks gebruikt. Het gebruik volgens recent onderzoek erg hoog onder jongeren; 73% van de jongeren onder de 20 gebruikt Instagram, gevolgd door 46% van de Millenials tussen de 20 en 39 jaar. Dit platform verovert snel terrein en blijft maar groeien. Een gemiste kans wanneer dit zakelijk niet wordt ingezet dus!

Deze training is voor bedrijven en organisaties die Instagram willen gebruiken om nieuwe klanten te bereiken, hun zichtbaarheid, naamsbekendheid te vergroten, interesse willen creëren voor hun bedrijf en producten, producten en diensten op een visuele manier in de kijker willen zetten, het verhaal achter hun bedrijf of merk te vertellen en een blik achter de schermen te tonen en/of meer verkeer naar hun website te leiden en conversies te genereren.

training instagram

Inhoud instagram training

  • Hoe maak je het onderdeel van je content- en of social media strategie?
  • Doelstellingen bepalen.
  • De insteek van jouw visuele verhaal.
  • Beeldtaal bepalen voor je merk en deze vertalen naar Instagram.
  • Foto’s of video’s?
  • Stories en het verschil met het ‘oude’ Instagram.
  • Teksten, mentions en tagging bij en in foto’s en video’s.
  • Het belang van locatie-tagging.
  • Hashtag strategie.
  • Het opbouwen van een community.
  • Statistieken.
  • Voorbeelden van succesvolle merken en bedrijven.
  • Influencers en Influencer marketing.
  • Voordelen van een bedrijfsprofiel.
  • Berekenen en analyseren van engagement/betrokkenheid.
  • Adverteren op Insta: doen of niet
  • Acties en challenges organiseren
  • Planningstools
  • Do’s & donts bij zakelijk Instagrammen

Na afloop:

Praktisch

Voor deze training heb je nodig: een Insta account, een mobiele telefoon, laptop of tablet.