Facebook training

Facebook is met ruim tien miljoen gebruikers nog altijd het belangrijkste sociale media-platform in Nederland. Daarom verdient dit platform  een serieuze plek in de marketingmix van elke organisatie. Tijdens deze training leer je hoe je dit platform succesvol in kunt zetten.

Wanneer je Facebook gebruikt om je merk onder de aandacht van (potentiële) klanten te brengen, doe je aan Facebookmarketing. De kracht van het platform zit ‘m in de interactie. Door je volgers en zorgvuldig geselecteerde doelgroepen relevante content voor te schotelen, kun je een hoge merkbetrokkenheid creëren. Facebook biedt hier handige tools en technieken voor, deze kun je vaak al voor een bescheiden bedrag inzetten.

training facebook

Inhoud van de Facebook training

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en de nieuwe mogelijkheden
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Optimaal inrichten van de bedrijfspagina
  • Organische posts versus advertising: wat is het verschil?
  • Hoe werkt doelgroepen-targeting?
  • Chatbots en Messenger-marketing: wat kun je ermee?
  • Stories en het samenspel met Instagram
  • Je stelt je eigen marketing strategie op
  • SMART doelstellingen voor je Facebook marketing
  • Plannen en posten: FAQ’s en handige tools
  • Statistieken: wat zie je, wat doe je ermee en welke aanpassingen ga je doen?

Wat kun je na afloop?

Voor wie?

De training is vooral gericht op marketeers, zzp’ers, communicatieadviseurs, contentmanagers en e-commerce managers. Maar ook als je vanuit een andere functie actief bent op Facebook, ben je natuurlijk welkom. Denk aan office managers, secretaresses en klantenservice-medewerkers.

Praktisch
Toegang tot de Facebook bedrijfspagina is een must. Kennis en ervaring met content maken is een pré.